Kosten stichting oprichten

Voor slechts € 450,-* uw stichting oprichten: bij Stichtingoprichten.nl betaalt u lage kosten voor het oprichten van uw eigen stichting. Wij verzorgen de volledige oprichting voor u, van een concept van de oprichtingsakte tot de inschrijving bij de Kamer van Koophandel.

• Vereniging of stichting oprichten vanaf € 450,-*
  • Volledige oprichting inclusief KvK-inschrijving en notariële oprichtingsakte
  • Binnen 10 werkdagen een concept oprichtingsakte ontvangen

Stichting oprichten voor € 450,- exclusief verschotten

Hieronder vindt u per stichting welke kosten u betaalt voor de volledige oprichting. Stichtingoprichten.nl neemt u de volledige oprichting van uw stichting uit handen, u hoeft enkel uw stichting aan te melden, waarna wij aan de slag gaan met het opstellen van de concept oprichtingsakte. Na uw akkoord richten wij uw stichting op en schrijven wij deze in bij de Kamer van Koophandel. Vervolgens ontvangt u de oprichtingsakte en het uittreksel van de KvK.

Tarieven

Oprichting Kosten Meer info
Stichting €450,- excl. BTW excl. verschotten* Direct oprichten of meer over stichtingen
Stichting derdengelden €450,- excl. BTW excl. verschotten* Meer over de stichting derdengelden
ANBI stichting €725,- excl. BTW excl. verschotten* Meer over de ANBI stichting
SBBI stichting €450,- excl. BTW excl. verschotten* Meer over de SBBI stichting
Vereniging €450,- (vanaf prijs) excl. BTW excl. verschotten* Meer over de vereniging

Inbegrepen bij de tarieven voor het oprichten van uw stichting of vereniging:

• Alle notariskosten
  • Inschrijving bij de Kamer van Koophandel
  • Conceptakte van oprichting binnen 10 werkdagen
  • Notariële oprichtingsakte

* Verschotten

De Kamer van Koophandel zal u ná de inschrijving van de stichting een aparte factuur toezenden van € 80,10. Dit betreft de kosten voor de eenmalige inschrijfvergoeding. Deze kosten komen dus bovenop onze declaratie en worden rechtstreeks door de Kamer van Koophandel aan u in rekening gebracht. Ook wordt er € 11,75 in rekening gebracht voor het uittreksel van de Kamer van Koophandel. Daarnaast is er een wettelijke bijdrage voor het Kwaliteitsfonds Notariaat van € 8,22 per akte exclusief BTW verschuldigd.

De werkzaamheden voor de oprichting van een stichting vallen onder het bereik van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Op grond van die wet is de notaris ondermeer verplicht een cliëntenonderzoek uit te voeren. Sinds 25 juli 2018 is die verplichting verder aangescherpt. Om te kunnen voldoen aan die strengere regels moeten wij inzage nemen in diverse registers zoals bijvoorbeeld het curatele- en insolventieregister, het faillissementsregister, het handelsregister, etcetera. De kosten welke daaraan verbonden zijn moeten wij doorbelasten. Deze kosten bedragen € 2,50 exclusief btw per betrokken (rechts)persoon.

Verschot Kosten Meer info
Kamer van Koophandel Uittreksel €11,75 Kosten voor het uittreksel van de Kamer van Koophandel
Wettelijke bijdrage kwaliteitsfonds Notariaat €8,22 excl. BTW per akte Wettelijke bijdrage voor Kwaliteitsfonds Notariaat
Inzage registers Wwft €2,50,- excl. BTW per betrokken (rechts)persoon Kosten raadpleging registers Wet ter voorkoming van witwassen en financieren terrorisme

Direct uw stichting oprichten

Meld uw nieuwe stichting direct aan via ons online formulier en ontvang binnen tien werkdagen een concept van de oprichtingsakte.

Meer informatie

Heeft u vragen over het oprichten van uw stichting of vereniging? Neem dan contact op met Stichtingoprichten.nl via 0320 247 394 of vul het onderstaande formulier in.