Stichting derdengelden advocatuur oprichten

Gemakkelijk en snel uw eigen stichting derdengelden advocatuur oprichten voor € 450,- exclusief verschotten*. Vul het online aanmeldformulier in en binnen 10 werkdagen ontvangt u een conceptakte van oprichting.

• Beheer geldbedragen van klanten op een veilige manier
  • Stichting derdengelden oprichten voor € 450,-*
  • Op een termijn van ongeveer 10 werkdagen  ontvangt u een concept oprichtingsakte
  • Volledige oprichting inclusief inschrijving bij de KvK

Bel 0320 247 394 of meld uw stichting derdengelden direct aan bij Stichtingoprichten.nl via onderstaande button:

Richt een stichting derdengelden op

Wat is een stichting derdengelden?

Een stichting derdengelden wordt gebruikt om geld op te slaan dat niet van de beheerder is. De stichting zorgt er ook voor dat het geld van de koper niet gebruikt wordt als de verkoper failliet gaat.

Kosten stichting derdengelden oprichten

De kosten voor de oprichting van een stichting derdengelden zijn exclusief BTW en overige bijkomende kosten, zoals de KvK-kosten.

Let op: de Kamer van Koophandel zal u ná de inschrijving van de stichting een aparte factuur toezenden van € 80,10. Dit betreft de kosten voor de eenmalige inschrijfvergoeding. Deze kosten komen dus bovenop onze declaratie en worden rechtstreeks door de Kamer van Koophandel aan u in rekening gebracht.

Type Prijs
Stichting derdengelden advocatuur oprichten € 450,-*
Inschrijfvergoeding KvK € 80,10

*Kosten zijn exclusief verschotten, zoals de btw. Ga voor meer informatie naar de kostenpagina.

Voordelen van een stichting derdengelden

Een stichting derdengelden is de beste manier om geldbedragen van uw klanten veilig te beheren:

• Gemakkelijk het vermogen van uw onderneming en de geldbedragen die u beheert voor klanten gescheiden houden
  • Geldbedragen van klanten staan veilig op de derdengeldenrekening, zelfs bij een faillissement

Oprichting in 3 stappen

• Online formulier invullen

Met ons online formulier meldt u uw stichting derdengelden eenvoudig aan bij Stichtingoprichten.nl. Vul onder meer de naam en het vestigingsadres van uw stichting derdengelden in, evenals uw contactgegevens.

• Concept oprichtingsakte

Onze notarissen gaan voor u aan de slag met het opstellen van de concept oprichtingsakte. Binnen 10 werkdagen ontvangt u dit concept.

• Oprichting van uw stichting derdengelden

We maken een afspraak met u op ons notariskantoor voor de oprichting van uw stichting. U ontvangt de notariële oprichtingsakte en het uittreksel van de KvK zodra uw stichting derdengelden is ingeschreven bij de KvK.

Waarom een stichting derdengelden oprichten?

Voor bedrijven die geld ontvangen of tijdelijk beheren namens hun klanten is het verstandig om een stichting derdengelden op te richten. Voor sommige bedrijven is het verplicht om een stichting derdengelden op te richten, zodat hun klanten geen risico lopen hun geld kwijt te raken bij een eventueel faillissement.

Derdengeldenrekening

De geldbedragen van uw klanten beheert u via een derdengeldenrekening. Op deze aparte bankrekening ontvangt u de bedragen van uw klanten, zodat deze niet onder het vermogen van uw onderneming vallen, maar onder de stichting.

Neem contact op met Stichtingoprichten.nl

Voor meer informatie over het oprichten van uw eigen stichting derdengelden neemt u contact op met Stichtingoprichten.nl. Wij zijn telefonisch en per e-mail bereikbaar: bel 0320 247 394 of vul het onderstaande contactformulier in.